Při nákupu nad 790 Kč doprava zdarma.

Sedmové karty

Sedmové nebo také mariáš karty jsou jedny z nejpoužívanějších a dá se s nimi hrát množství her. V popisu najdete pár z nich. Balíček obsahuje 33 karet.

Dostupnost Skladem (>5 ks)
Můžeme doručit do:
9.5.2024
Možnosti doručení
Kód: 4101
60 Kč –18 % 49 Kč 40,50 Kč bez DPH
Sedmové karty
Sedmové karty
60 Kč –18 %
Doprava zdarma
Doprava zdarma
Každá objednávka nad 790 Kč doručení na výdejní místo Zásilkovny zdarma.
Ověřený obchod
Ověřený obchod
Dlouhodobě více než 98% spokojenost zákazníků
Rychlé doručení
Rychlé doručení
Obvykle 2 pracovní dny. Zboží odesílame každý pracovní den.

Jak se hraje SEDMA

Typy a hodnoty karet

Karty jsou za sebou řazeny následovně: 7, 8, 9, 10, spodek, svršek, král, eso. 7 je nejhodnotnější kartou ve hře - přebije ostatní karty. Funguje podobně jako žolík, protože bere na sebe hodnotu jakékoliv karty. Esa a desítky mají hodnotu 10. Karty 8, 9, spodek, svršek, král jsou nebodovány.

 

Začátek hry

1. Pokud hrají pouze 3 hráči:

Z balíčku se vytáhnou dvě nebodovány karty (osmička a devítka).
Každý hráč dostane 4 karty.
Ostatní karty se položí do středu rubem na vrch.
Hráč, který získá červeného krále (nejlépe je zatajovat ho co nejdéle) hraje sám za sebe, ostatní hráči hrají spolu.
Červený král má v tomto případě hodnotu jako sedma.


2. Pokud hrají 4 hráči:

Každý hráč dostane 4 karty.
Ostatní karty se položí do středu rubem na vrch.
Hráči tvoří dvojice.
Ti, co sedí naproti sobě, hrají spolu. Nemohou si však radit, ani nic naznačovat.

Průběh hry

První hráč vyhodí kartu libovolné hodnoty. Úkolem soupeřů je získat zdvih tak, že vyloží kartu stejné hodnoty, jakou má první karta v daném kole. Během hry mohou nastat tyto situace:

Nikdo nemá na ruce kartu stejné hodnoty a zdvih vyhrává první hráč.
Protihráč vyloží na stůl kartu se stejnou hodnotou a tím přebije první kartu. Kdo jako poslední vyloží kartu stejné hodnoty získává zdvih.
Protihráč vyloží na stůl sedmu, která přebije ostatní karty. Bere na sebe hodnotu jakékoliv vyložené karty. Opět vyhrává ten, který jako poslední v kole vyloží kartu stejné hodnoty (nebo sedmu).
První hráč má v situacích 2 a 3 výhodu. Pokud má na ruce kartu stejné hodnoty jako první karta (nebo sedmu), může otočit kolo. Pokud ji vyloží, získává zdvih.
Spálená hra - pokud hráč dostane nebo během hry posbírá 4 karty stejné hodnoty a ukáže jejich hráčům.
Po každém kole si hráči doplní karty z balíčku tak, aby měli na ruce vždy 4 karty. Pokud již tolik karet nemají k dispozici, musí mít stejný počet karet.

 

Konec hry

Hráči si po každém kole připíší body, které budou na konci hry přeměněny na výherní body. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem výherních bodů (obvykle 10).

1. Body

Pokud hráč vyhraje zdvih a získá desítku nebo eso - 10 bodů.
Pokud hráč vyhraje poslední zdvih - 10 bodů.


2. Výherní body

Nejvyšší počet bodů - připíšete si 1 výherní bod
Pokud soupeři nemají žádné body - vítěz si připíše 2 výherní body
Pokud soupeři nevyhráli žádný zdvih - vítěz si připíše 3 body
Spálená během jednoho zdvihu - 1 výherní bod
Spálená hra z ruky - 4 výherní body

 

Jak se hraje KENT

Tato karetní hra byla součástí dětství mnohých z nás. I když většina lidí Kent zná, není na škodu oživit si troška paměť a připomenout pravidla.

Kent se většinou hraje s mariášovými kartami, ale pokud je nemáte zrovna po ruce, můžete použít i žolíkové. Ideální počet hráčů je 4 nebo 6. Pro hru je třeba vytvořit dvojice - minimálně 2 a maximálně 3. Při více dvojicích není jednoduché sledovat reakce protihráčů a ze hry se tak vytrácí značné množství zábavy.

Příprava na hru

Před začátkem hry si každá dvojice vymyslí nějaké znamení, které bude označovat to, že jeden z nich získal Kenta (tzn. má na ruce 4 karty stejné hodnoty).

Znamení mohou být:

verbální (fráze, věta, nějaké specifické slovo, zakašlání ...)
neverbální (poškrábání, mrknutí, vycenění zubů, ...)
Jako znamení můžete tedy použít prakticky cokoli, avšak pouze v rámci hrací plochy a dostatečně viditelné. Mezi nedovolené hesla patří například kopnutí spoluhráče pod stolem.

Cíl hry: Získat 4 karty stejné hodnoty a dát dohodnuté znamení spoluhráči, aniž si to protihráči všimli.

Začátek hry

Jeden z hráčů rozdá každému (včetně sebe) 4 karty. Zbytek karet je v prostředku stolu lícem dolů. Vedle kopy se opačnou stranou položí 4 karty, na kterých bude jasně viditelné, o jaké znaky a hodnoty se jedná.

Průběh hry

Hráči si mohou vyměnit jednu nebo více karet, které mají na ruce za ty, které jsou otočeny na stole lícem nahoru. Výměna je rychlá a spontánní, platí, že rychlejší vyhrává. Když se řekne "TEĎ", hráči si začnou karty měnit. Vyměnit si můžete i kartu, kterou vyhodil jiný hráč a vám se hodí do čtveřice. Když výměna ustane, nepotřebné karty se položí na bok a otočí se další 4 karty z kopy. Opět nastává výměna. Takto to pokračuje, až dokud jeden z hráčů nezíská Kenta.

Konec hry

Hra může skončit těmito způsoby:

Jeden z dvojice získá 4 karty stejné hodnoty. Dá spoluhráči znamení a ten zakřičí "KENT". Vítězný pár získá 1 bod.
Kenta mají oba hráči jedné dvojice a jeden z nich zakřičí "DVOJKENT". Získávají 2 body.
Pokud druhá dvojice vytuší, že máte Kenta nebo odhalí vaše heslo, mohou vaši akci zastavit zvoláním" STOP ". Pokud uhodli, mají bod oni. Pokud se však spletli a vy Kenta nemáte, získáváte bod vy.

 

Jak se hra Mariáš

Mariáš je karetní hra pro 2 až 4 hráče. Počet hráčů závisí na druhu hry. Nejznámější je volen a licitování mariáš, který hrají 3 hráči. Další varianty jsou křížový mariáš, jehož se účastní 4 hráči a lízáný mariáš, který hrají 2 hráči

Mariáš se hraje s balíčkem sedmových karet. Počet karet ve hře je 32. Každý balíček obsahuje 4 barvy nebo symboly. Jsou jimi červeň, zeleň, koule a žalud. Každá barva má osm karet s hodnotami eso, král, svršek, spodek, 10, 9, 8, 7. Eso je pro každou barvu nejvyšší a sedmička nejnižší hodnotou.

Cílem hry je získat maximální počet desítek a es a prémiových bodů. Prémiové body tvoří poslední zdvih a také každá dvojice karet, kterou tvoří svršek a král stejné barvy. V mariáše hraje vždy jeden hráč proti dvěma soupeřům nebo jinak řečeno dva obránci hrají proti hlavního hráči.

Hodnoty karet v mariáše

Eso - 10 bodů
Desítka - 10 bodů
Poslední zdvih (tzv. Ultimo) - 10 bodů
Hláška - 20 bodů
Trumfové hláška - 40 bodů
Hláška nazývaná také jako "mariáš" je dvojice karet svršek a král ve stejné barvě, kterou má jeden z hráčů. Pokud je tato dvojice karet v trumfové barvě, hráč získává až 40 bodů. Body za hlášku získává hráč, který má takovou dvojici karet a nahlásí ji.

Začínáme hrát volený mariáš

Jeden z hráčů zamíchá karty a současně je i rozdávajícím hráčem. V mariáše se karty s výjimkou prvního kola nemíchají, a pokud by tak hráč během rozdávání udělal, porušil by pravidla.

Rozdávající hráč dá hráči sedícímu po levé ruce (označovaný jako "předák") 7 karet. Hráči, který obdrží karty jako první, tzn. předákovi, říkáme i "volící hráč" nebo "forhond". Předák hraje sám proti dvěma soupeřům. Předák ze svých sedmi karet vyhodí na stůl jednu, která bude trumfové. Za trumf zvolí svou nejsilnější barvu. To znamená, že karta s tímto symbolem přebije jakoukoli kartu s jinou barvou. Trumf hráči nesmějí na začátku vidět, proto ji položí na stůl lícem dolů. Potom rozdávající hráč rozdá pět karet hráči po pravé ruce (označovaný jako "zadák") a nakonec dá 5 karet sobě. Ve druhém kole se rozdá po 5 karet každému hráči počínaje předákem. Pokud by si předák ze svých prvních sedmi karet nevěděl zvolit trumfovou barvu, může vybírat náhodně i ze zbývajících pěti karet, tzv. "Z národa", nesmí se však před výběrem trumfem na karty podívat.

Před samotným zahájením hry má předák v ruce 12 karet, přičemž jedna leží na stole jako trumf a další dva hráči mají po 10 karet. Když je trumfové barva zvolena, vyhazuje předák 2 karty do talónu. Jde o karty, které se mu nelíbí respektive nehodí a s těmito kartami se nehraje. Předák nemůže do talónu odhodit desítku ani eso. Pokud by tak náhodou udělal, musí nato upozornit soupeřů.

Schválení nebo odmítnutí hry v mariáše

První fází karetní hry mariáš je schválení nebo odmítnutí volby. Předák nebo tedy volící hráč se zeptá nejdříve hráče po své levé, pak po pravé ruce, či hru schvalují. Pokud oba protihráči odpoví "dobrá", hra je schválena, předák ukáže trumfovou barvu a začne se hrát. Pokud jeden z hráčů odpoví "špatná" a bere ze stolu dvě talonu karty, je "trumfové hra" definitivně zamítnuta. Hráč, který sebral z talonu karty je rozhodnut hrát buď betl nebo durch, což jsou další varianty hry mariáš.

V případě, že oba hráči schválili "hru v barvě", předák otočí kartu, ohlásí barvu, například "zeleň" a hra je zahájena.

Karetní hra mariáš probíhá tak, že volící hráč (předák nebo forhond) vynese na stůl libovolnou kartu. Další hráči přihazují podle těchto pravidel:

Každý hráč je povinen přiznat barvu a přebíjet karty. Pokud tedy má kartu ve vynesené barvě, musí ji přihodit, přičemž je výhodné, pokud přiloží kartu s vyšší hodnotou. Pořadí hodnot je 7, 8, 9, spodek, svršek, král, 10 a eso.
Pokud tedy předák vynese například červeň v devítce a další hráč má ve svých kartách červeň v osmičce a červeň krále, musí vyhodit krále. Pokud by ale další hráč měl červeň kluka nebo desítku, je jedno, kterou kartu vynese. Může se stát, že hráč nemůže přebít vynesenou kartu, tehdy alespoň přihodí kartu téže barvy.

Pokud hráč nemá kartu ve vynesené barvě, musí přiložit trumf. Trumfové karty přebíjí všechny ostatní barvy.
Pokud hráč nemá ani kartu vynesené barvy a dokonce ani trumfovou kartu, může přihodit libovolnou kartu.
Hráč, který přihodil nejvyšší kartu ve vynesené barvě, získává zdvih. Pokud je ve zdvihu trumf, získává zdvih nejvyšší trumfové karta. Vynáší vždy ten hráč, který získal zdvih. Hra končí po odehrání posledního desátého zdvihu.

Kdo vyhrává mariáš?

V mariáši vyhrává buď volící hráč nebo jeho soupeři. Především je to ta z hráčských stran, která získala nejvyšší počet desítek a es.

Netřeba zapomenout na přičtení prémiových bodů. Ty získá hráč za poslední zdvih nebo za "mariáš", tedy dvojici karet svršek a král ve stejné barvě. Tyto body se připočítávají na konci hry k získaným desítkám. Co je však důležité, že hlášky se oznamují hráčům v průběhu hry a to tehdy, pokud některou z dvojice karet hráč vynáší nebo přikládá. Buď jde o hlášku "dvacet" nebo "čtyřicet", podle toho zda je mariáš ve vynesené barvě nebo trumfové barvě. Je dobře, pokud takovýto zdvih dá hráč bokem a karta hlášky zůstane lícem nahoru, aby s ní při vyhodnocení hry hráči počítali.

 

Jak se hraje faraón

Faraón je pravděpodobně první karetní hrou, kterou jste se naučili již v dětství. Možná ji znáte pod názvem Farář či Prší. Tato hra má několik pojmenování, ale pravidla se mohou mírně lišit. Oblíbená karetní hra je díky velmi jednoduchým pravidlům určená pro všechny věkové kategorie.

Typy karet

Faraón se hraje s balíčkem mariášových karet. Při počtu více než 4 hráčů se doporučuje použít dva balíčky karet. Karty jsou za sebou seřazeny následovně: 7,8,9,10, spodek, svršek, král, eso. Každá karta má jednu z následujících barev: červeň (srdce), zeleň (list), kule, žalud.

Začátek hry

Karty pořádně promíchejte.
Každý hráč dostane 5 karet.
Jedna karta se položí na stůl lícem na vrch a bude sloužit jako počáteční.
Pokud bude startovací karta eso nebo sedma, balíček karet se otočí - stejný znak = karta je platná.
Z ostatních karet se udělá spousta.


Průběh hry

Hráči postupně vykládají po jedné kartě z těch, které mají na ruce. Musí dodržovat následující pravidla:

Vyložená karta musí mít stejný znak nebo barvu jako poslední karta na stole (například můžete na srdcovou osmu položit listovou osmu, ale i srdcovou desítku).
Pokud vyhodíte jakoukoliv sedmu, hráč za vámi si musí vzít tři (v některých pravidlech jsou uvedeny 2) trestné karty (2 sedmy = 6 karet, ...).
Barvu může měnit pomocí Horníka - můžete jej použít na jakoukoliv kartu.
Zelený spodek může jít na jakoukoliv kartu, ovšem váš soupeř může něj rovněž položit libovolnou kartu.
Pokud máte na ruce karty stejného znaku a rozdílné barvy, můžete je vložit do kopy najednou.
4 karty stejného znaku se jmenují spálená a po jejich vyložení můžete jít ještě jednou.
Esem můžete zastavit hráče, který následuje po vás, on však může esem přebít váš tah.

Konec hry

Vítězem je ten hráč, který se jako první zbaví všech karet.
Jeden ze soupeřů může vrátit vypadnutého hráče do hry pomocí červené sedmy - musí si vzít 3 karty a znovu hrát.

 

Jak se hraje VÁLKA

"Válka" je ideální hrou na odpočinkové víkendy a zabaví hráče všech věkových kategorií. Nemusíte studovat žádné složité pravidla jako je tomu u Blackjacku, výhra závisí převážně na náhodě. Přečtěte si základní postupy, poproste štěstěnu o troška slitování a můžete se naplno pustit do hry.

Typy a řazení karet
Válka je určena pro dvě osoby. Hru můžete hrát s mariášovými, ale i se žolíkovými kartami. Je jen na vás, zda si zvolíte delší a napínavější variantu hry s několika počtem karet nebo dáte přednost rychlé dynamické hře.

Karty jsou řazeny následovně od nejnižší hodnoty po nejvyšší:

Mariáš karty - 7, 8, 9, 10, spodek, svršek, král, eso.

Žolíkové karty - 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, J, Q, K, A.

Začátek hry
Karty se rozdělí na dvě přesné poloviny. Každý z hráčů položí svou hromádku před sebe lícem dolů.

Postup hry
Oba hráči si vezmou první kartu ze své kopy.
Najednou ji položí lícem navrch do středu stolu.
Ten z dvojice, jehož karta má vyšší hodnotu, vyhrává kolo. Výherce si vezme obě karty a položí je na spodek své kopy.
Ve druhém kole se proces opakuje, opět vyhrává ten, kdo vyhodí kartu s vyšší hodnotou.
Pokud hráči vyhodí kartu stejné hodnoty, začíná Válka.
Během Války vyhazují hráči současně 3 karty z kopy.
Třetí karta je rozhodující, ten, který má kartu vyšší hodnoty, bere všech 8 karet.


Konec hry
Hra končí, když jeden z hráčů získá všechny karty. Stává se výhercem.

Příklad č. 1: Vyložíte kartu s hodnotou 7. Váš soupeř vyloží 9 - vyhrává.

Příklad č. 2: Vyložíte kartu s hodnotou 10. Váš soupeř otočí rovněž kartu 10. Válka proběhne následovně: vaše karty - eso, spodek, 8. Soupeřovy karty - král, svršek, 10. Vyhrává soupeř, protože jeho poslední karta má vyšší hodnotu než vaše.

Doplňkové parametry

Kategorie: Šachové hry a hlavolamy
Záruka: 2 roky
Hmotnost: 0.05 kg
Kategória: Kartové hry
Počet hráčov: 2-10
Doba hrania: 15-120 min.
Vek: 4+
Jazyk hry/pravidiel:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Podobné produkty

Čertův uzel
Čertův uzel
Skladem (>5 ks)
249 Kč
335 Kč (–25 %)

Dřevěný hlavolam podporující kreativní a abstraktní myšlení.

Kód: 4249
Arcade NEO 2.0 / Herní konzola  + doprava zdarma
1 590 Kč

Konzole obsahuje více než 220 her z různých oblastí, jako jsou paměťové a šikovnostní hry,...

Kód: 5567
Scorpius
Scorpius
Skladem (>5 ks)
179 Kč
231 Kč (–22 %)

Dřevěný hlavolam podporující kreativní a abstraktní myšlení.

Kód: 4254